dressyrträning 14/2

massa dressyrträning, dressyr dressyr dressyr.
men det är det som behövs mest för att få rasmus ryggmuskler samt få han att trampa under sig. hoppa vet jag att han kan redan, vill inte slita på min grabb, ju längre han håller desto bättre är det ju, eller hur?! :)

idag i alla fall tränade vi mycket på skänkelvikningar/öppna/sluta, start & stopp från trav & galopp samt galoppombyten som jag inte hade en aning om att rasmus kunde. och visst kan han, med dom är lite ringrostiga, så nu när han visat att han kan det, kommer jag att träna en del på det också. hur mycket hjälper inte galoppombyten på hoppbanan liksom?! :D

tillbaka till dagens träning:
han var väldigt mjuk redan från början av passet, han kändes väldigt arbetsvillig.
i körhallen blir rasmus automatiskt väldigt storgalopperad så det krävs väldigt mycket träning för att få honom kort i galoppen och att jobba under sig, men när han väl har kommit dit så är han en gud att sitta på - det är som att flyga.
vad vi även måste träna mer på är halterna, han drar upp huvudet och sträcker ut det som om han vore en giraff, ser väldigt kul ut - men inget vi får poäng för på dressyrtävlingar - hehe!
prövade öven ett vanligt tredelat bett med löpande ringar idag, och han gick superfint på det!
sen prövade jag även först att rida med sporrar - sen utan, för att se vad som hände med min skänkel - oh mycket riktigt så jobbade jag fram hästen mer med hela underskänkeln utan sporren.
han är väldigt tungriden, men när man väl från fram honom så går det jättebra.

jag känner mig nöjd med dages träning och även lilla rasmusen såg väldigt nöjd ut :)








duttik hest ♥

Kommentarer
Postat av: sussie

han är ju gammal westernhäst me rätt bra utbildning om ja inte minns fel =)

2011-02-15 @ 15:07:00
Postat av: amanda

jag visste att han kunde lite western men inte hur mycket han kunde? :D

2011-02-15 @ 18:08:37
URL: http://avikner.blogg.se/
Postat av: Mia

Så kul att ni fick varandra! :D Så glad för din skull! :)

Puss

2011-02-15 @ 21:07:25
Postat av: Anonym

Så kul att ni fick varandra! :D Så glad för din skull! :)

Puss

2011-02-15 @ 21:08:24
Postat av: amanda

Tack Maria! :) pussen

2011-02-15 @ 21:34:22
URL: http://avikner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0