Hoppträning för Ina Olsson

I vanliga fall har jag & Rasmus träning för Annica Bood men hon är på fälttävlans-banbyggarkurs så Ina var vår instruktör idag, jag tycker att det var välidgt bra att rida för henne också.
Vi hade tre hinder på medellinjen med 16,3 m avstånd och hondrena var smala, jättebra träning för att rikta in sig på mitten av hindret och vänja sig vid att inte hoppa ute vid stöden som ryttare och häst ibland kan göra. Här fick man verkligen rama in ordentligt om man skulle komma över, riktigt bra träning.

I början var Rasmus vääldigt stel och jobbig att rida, men när jag travade av honom var han väldigt luftig i steget och lätt på handen. Skulle kunnat trava runt där en hel timme för att han var så fin! Min bästa pojk...





Framridningen:
Som ni ser är han väldigt stel och inte speciellt villig till arbete, tycker absolut inte om min egen ridning med överlivet. Måste träna på att hålla still handen!!




Framhoppningen:
Vi jobbade med sidvärtesövningar vilket är väldigt nyttigt för Rasmus stela bakben, i början var han stel men han kom igång väldigt fint efter ett tag!









Övning:
Först red vi över första hindret, gjorde en volt , över andra, gjorde en volt , över tredje. Detta för att få hästarna att lyssna på oss bättre och unte bara rusa mot hindret. Han var väldigt fin, den enda filmen som fanns på denna övning var denna - den vart inte så bra då vi håller på att krocka med Ivy som gärna vill sparkas.


Sedan red vi över alla tre, först på en låg höjd (filmen ovan) sen höjs dom upp lite.




Jag är väldigt nöjd, och även lilla rasmusen var nöjd över sig själv.
Annie tog några söta bilder :)








Detta är dom jag & Ramsus tränar med:

Carolina

Linnea

Elin (på Annica's häst, hennes häst hade vila)

Matilda (väldigt konstig bild, men ponny hade precis stannat så hoppet blev lite skumt, haha! :D)

Jag & Rasmus

Egentligen är vi en till, Lana. Hittade tyvärr ingen bild på henne.. :(




Så vad tycker ni om filmerna?!
Ge mig era åsikter :)

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag tkr att det ser jättebra ut Amanda! :d<3

2011-03-26 @ 14:15:47
Postat av: amanda

tack elin!! :D <3

2011-03-26 @ 23:00:56
URL: http://avikner.blogg.se/
Postat av: Astrid <3

Jag tycker du ska försöka få honom lättare i kroppen. Alltså mer rapp och så så han inte hoppar så frultansvärt tungt.. :) Annars så ser det bra ut.. :)

2011-03-27 @ 11:43:00
URL: http://iwanttobejustlikeyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0