kortsummering vecka 8

Måndag, skritttur - ingen bild


Tisdag, gymnastikhoppning för Annica - känner mig väldigt nöjd.
fick fina kommentarer så som att man afktiskt kan SE Rasmus magmuskler i galoppen nu, att hans rumpa börjar bli mer rund och fint musklad, att han ser mjukare och följsammare ut. Allting går bara så otroligt bra och framåt.  - finns filmklipp men har tappat bort min älskade kamera..


Onsdag, friluftsdag- klas red ramus och jag på joe - supermysigt!!



Torsdag, barbacka skrittur

Fredag, dressyr 30 minuter, gick OTROLIGT bra. han var såå fin!

Lördag, vila

Söndag, dressyr 40 minuter, gick OTROLIGT bra - frams tills de kom in andra hästar i ridhuset och en av dom var skäck. Jag vet att det låter konstigt , men kan hästar reagera på andra hästars teckning? Rasse tyckte i alla fall den där skäcken var otroligt motbjudande men intressant på samma gång, haha! Gick i alla fall ut ut ridhuset nrä det gick dåligt för hur mycket jag än försökte så kunde han inte fokusera på vad jag sa till honom - vi avslutade med att pulsa i 5 minuter i den djupa snön i paddocken, myys :)

något som rasmus tyckte var mysigt var att komma ut i hagen utan täcke i plusgrader, han rullade sig jättemycket och njööööt som tusan! :D


hehe, är han inte sötast så säg :D
älskar hur han spetsar öronen så dom nästan sitter ihop :)

det var i alla fall veckans träning, jag vet att den blev otroligt LUGN men de var bara för all hoppning, han är inte van vid det, dessutom tyckte jag han kunde behöva en "chill-vecka" - det har ju trots allt varit hårdträning sedan han blev privathäst, på nu exakt en månad sen! :D


Kommentarer
Postat av: Saga

Ja Rico HATAR verkligen vita hästar ;)

2011-03-02 @ 09:29:44
URL: http://sagahagmann.blogg.se/
Postat av: Janice

Baam gillar inte heller skäckar, efter de kommer skimlar och efter de så kommer stora eller kraftiga hästar... haha ;)

2011-03-04 @ 11:09:52
URL: http://janice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0